امروز: چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹

شورای اسلامی شهر شیراز

گزارشی از پروژه‌های عمرانی شهری به قلم یک عضو یاوران شورای شهر شیراز

<p>آنچه در ادامه می‌خوانید شرح مختصری است از بازدید روز سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه جمعی از اعضای یاوران شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه‌های عمرانی شهرداری به قلم آقای «<strong>علی دلشاد</strong>» از یاوران منطقه سه است:</p>
<p>عقربه‌های ساعت به عدد هشت صبح می‌رسد.</p> <p>اتوبوس منتظر یاوران شورای شهر روبروی میدان آستانه متوقف شده و نماینده یاوران در مناطق یازدگانه شهرداری سوار شده‌اند و به طرف خیابان ساحلی حرکت و جنب علی ابن حمزه توقف می‌کند.</p> <p>یاوران از اتوبوس پیاده می‌شوند و مورد استقبال اعضای شورای شهر که با یک ماشین ون جلودار ما بودند، قرار می‌گیرند.</p> <p>خانم دکتر دودمان و آقای مهندس نظری از اعضای شورای شهر و مدیران پروژه در جمع ما حاضر و پس از معرفی پروژه از طرح زیرگذر توسط یاوران بازدید به عمل می‌آید.</p> <p>سپس به اتفاق اعضای شورای شهر عازم ساختمان کشتی که عن‌قریب جایگاه مدیران کل شهرداری و شخص شهردار شیراز خواهد شد، می‌شویم. از طبقه اول کشتی بازدید کرده و گزارش لازم توسط مهندس مسعودی مدیر پروژه داده می‌شود.</p> <p>سپس با همان اتوبوس عازم بلوار خلیج فارس می‌شویم و از پروژه در حال ساخت این محل هم بازدید به عمل می‌آید و پیمانکار و مدیر پروژه از چگونگی ساخت این پروژه توضیح می‌دهد.</p> <p>سپس آقای مهندس «اسماعیل صالحی» معاون عمرانی شهرداری شیرار در بین یاوران حاضر شده و در صندلی اول اتوبوس به همراه سرکار خانم دودمان، به طرف پروژه‌های دیگر مارا همراهی می‌کنند و با سخنرانی خود در داخل اتوبوس از چگونگی پیشرفت پروژه‌ها و هزینه سنگینی که انجام می‌شود، توضیح می‌دهند.</p> <p>به پروژه دیگر که بلوارهای شهید باهنر را با شهرک‌های اقماری جنوب شیراز متصل و مشکلات و ترافیک کمربندی خطرناک را کم می‌کند، بازدید داشتیم و چندین عکس یادگاری هم گرفتیم.</p> <p>سپس به طرف پروژه بزرگ استاد بهمن بیگی رفتیم، بازدید کردیم و مجددا مدیر پروژه از متراژ و طول پروژه و هزینه‌های انجام شده و خدماتی که با افتتاح آن کمک به ترافیک و روان‌سازی آن انجام می‌دهد و در آینده‌ای نزدیک می‌توان ورودی غرب شیراز را با طی مسیر از بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمان یا همان کوهسار مهدی به هم وصل می‌شود و ترافیک و عبور از شهر را آسان می‌کند، توضیحات لازم داده شد و در آن نقطه هم عکس یادگاری گرفتیم.</p> <p>عقربه‌های ساعت یک بعدازظهر را نشان می‌دهد.</p> <p>به‌طرف ایستگاه دیگر که همان پروژه و بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی هست و توسط قرارگاه خاتم متعلق به سپاه درحال اجراست، حرکت کردیم.</p> <p>به پروژه می‌رسیم و مورد استقبال مدیران پروژه قرارگاه خاتم قرار می‌گیریم. پس از پذیرایی و اقامه نماز مجددا جهت بازدید از عملیات آن قرارگاه در دامنه کوه‌ به طرف شهرک جوادیه حرکت کردیم. واقعا از بزرگی و مخارجی که در این پروژه انجام می‌شود، همه یاوران انگشت به دهان شدیم.</p> <p>این بازدید تا ساعت چهار بعد از ظهر به‌طول انجامید، سپس با همان اتوبوس به مقصد اول برگشتیم.</p> <p>***</p> <p>آری این گزارش را نوشتم تاهمه مردم بدانند، گرچه شهرداری شیراز در دو سال اول به‌خاطر بدهکاری‌هایی که از دور قبل برایش به ارث گذاشته بودند، کمی تا قسمتی کُند کار می‌کردند ولی امروز با تمام توان در حال اجرای پروژه‌ها چه در زیر زمین وچه در روی زمین هستند.</p> <p>آری پروژه‌های زیرزمین که هر کدام بالغ بر سه هزار میلیارد هزینه دارد و پروژه‌های روی زمینی که قسمتی از آن را برشمردم؛ همه و همه با تلاش شبانه‌روزی مدیران شهرداری شیراز مشغول اجرای آن هستند، قابل تحسین است.</p> <p>لازم دیدیم ضمن معرفی کارها به مردم شخصا ازشهردارمحترم شیراز و به خصوص معاون عمرانی جناب مهندس صالحی و تک تک اعضای شورای شهر و به خصوص مهندس معصومی و مهندس سلطانی مسئولان کمیته یاوران شورا که در طول سفر ما را همراهی کردند و ترتیب چنین بازدیدهایی را می‌دهند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.</p> <p>علی دلشاد- یاور شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 3 شهرداری</p> <p>پایان گزارش/</p>