سامانه ۱۳۷ صدای شهروندان را به گوش مدیران شهری می رساند

سامانه ۱۳۷ صدای شهروندان را به گوش مدیران شهری می رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز:

رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز گفت: کمیسیون حقوق شهروندی برای اولین بار در شورای پنجم راه اندازی شد تا در موارد مختلف مدافع حقوق شهروندان باشد. در این راستا سامانه 137 یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری و اعضای شورای شهر برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز:

رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز گفت: کمیسیون حقوق شهروندی برای اولین بار در شورای پنجم راه اندازی شد تا در موارد مختلف مدافع حقوق شهروندان باشد. در این راستا سامانه 137 یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری و اعضای شورای شهر برسانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، احمد تنوری اظهار داشت: بخشی از مسایلی که از سوی شهروندان به سامانه 137 منتقل می شود و موجب نارضایتی آنها را فراهم آورده، ناشی از موانع قانونی سازمان ها و برخی مصوبات پیشین شورا می باشد که این سامانه می تواند با ارجاع اینگونه موارد به شورا و کمیسیون های مربوطه، شورا را به سمت اصلاح برخی مصوبات و رفع مشکلات ناشی از آن سوق دهد که این موضوع در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا خواهد شد. وی با اشاره به روش های نوین برقراری ارتباط بین شهروندان و مسئولین گفت: برای شنیدن هر چه بهتر صدای شهروندان و انتقادات و پیشنهادات آنها باید به سمت استفاده از فناوری های نوین رفت تا شهروندان بتوانند همانند یک گزارشگر عکس ها و فیلم های موردنظر خود را به این سامانه ارسال کنند. اگرچه در حال حاضر اپلیکیشن موبایلی سامانه 137 تا حدودی این نیاز را برطرف کرده است اما می توان با افزودن بخش های دیگری به این نرم افزار نظیر برگزاری مسابقه و جشنواره های مختلف شهروندی، آنها را به مشارکت بیشتر در امور شهر و انعکاس نظراتشان ترغیب کنیم.  رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی تمامی خدمات و اقدامات مجموعه شهرداری به همشهریان، خاطرنشان ساخت: شهروندان باید بدانند نظراتشان توسط نیروهای این سامانه به مسئولین مربوطه منعکس و تا مرحله پاسخگویی، پی گیری می شود تا میزان رضایت آنها از عملکرد 137 و مجموعه مدیریت شهری بالاتر رود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در این بازدید، ضمن تشریح نحوه فعالیت سامانه 137 شهرداری گفت: سامانه ارتباط مردمی شهرداری شیراز علاوه بر اینکه شنوای درخواست ها و انتقادات شهروندان است، مطالبات آنها را به زیرمجموعه های شهرداری ارجاع می دهد نحوه پاسخگویی و حل مشکل را نیز طی تماس تلفنی با شهروند پیگیری می کند و حتی پس از رفع موضوع، در فرایند بازخوردگیری عملکرد مجموعه شهرداری را نیز ارزیابی می کند. همچنین در صورتی که پاسخ منطقه و شهروند در مورد رسیدگی به درخواست با یکدیگر مغایرت داشته باشد، گشت ویژه 137 با حضور در محل مغایرت را بررسی و طی گزارشی اعلام می کند.
 مظاهری زاده گفت: سامانه 137 فقط مرکز ثبت انتقادات و پیشنهادات نبوده و به عنوان یک راهنما نیز عمل می کند و در موارد مورد نیاز به راهنمایی شهروندان و گردشگران می پردازد. اگرچه طی سال های اخیر مرکز 137 گسترده تر شده و در حال حاضر با 30 خط دیجیتال پاسخگوی شهروندان هستیم، اما با توجه به وسعت و جمعیت شیراز و همچنین حجم خدمات رسانی هایی که به شهروندان ارائه می شود، قطعاً مطالبات آنها بیشتر و به تبع آن وظیفه ما نیز به عنوان متولی مدیریت شهری سنگین تر خواهد شد که در این صورت نیازمند توسعه مرکز 137 و تقویت منابع انسانی این حوزه هستیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به طرح «روی خط شهر» افزود: به منظور برقراری ارتباط مستقیم بین مدیران شهری و شهروندان، در اکثر روزهای هفته با اعلام قبلی به شهروندان، مدیران شهری شنونده خواسته های شهروندان هستند تا روند پیگیری و حل مشکلات شهروندان تسریع شود. وی در انتها با اشاره به استفاده پژوهشی از داده های این سامانه گفت: چشم انداز این مرکز با نگاه پژوهش محور ترسیم شده است تا پشنهادات و درخواست های مردمی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته و مرجعی برای تصمیم گیران و تصمیم سازان روند تدوین بودجه شهرداری باشد.

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۳:۴۱:۳۵