امروز: سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

شورای اسلامی شهر شیراز

احداث 6 هزار واحد پارکینگ برای طرح ترافیک شیراز

احداث 6 هزار واحد پارکینگ برای طرح ترافیک شیراز
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری بیش از 6 هزار واحد پارکینگ برای طرح زوج و فرد خودروها در شیراز تامین کرده است.

عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد
احداث 6 هزار واحد پارکینگ برای طرح ترافیک شیراز


رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری بیش از 6 هزار واحد پارکینگ برای طرح زوج و فرد خودروها در شیراز تامین کرده است.

خبر گزاری فارس : احمدرضا نقیب زاده اظهار داشت: با وجود همدلی بین دستگاه‌های مسئول و مدیریت شهری، اجرای طرح ترافیک کاری ساده خواهد بود.
این عضو شورا تصریح کرد: در شورا و شهرداری هیچ‌گونه تردیدی در زمینه اجرای طرح ترافیک شهر شیراز وجود ندارد و آنچه از گذشته در مورد زیرساخت‌های مورد نیاز طرح اعلام شد، مورد اقدام قرار گرفته است.
وی افزود: دوربین‌های نظارتی در هشت نقطه محدوده طرح نصب شده و تا چند روز آینده در 25 نقطه دیگر نیز نصب می‌شود.
نقیب‌زاده ادامه داد: در کل شرایط را برای اجرای طرح ترافیک آماده می‌بینیم و به لحاظ اینکه با شروع سال تحصیلی، با شرایط رفت و آمدی ویژه روبه‌رو خواهیم بود، تاکید ما این است که این طرح قبل از شروع سال تحصیلی جدید وارد فاز اجرایی شود.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح ترافیک از نظر رفت و آمد محدودیت‌هایی برای شهروندان ایجاد می‌شود و به وجود آمدن پاره‌ای مشکلات مقطعی قابل پیش‌بینی است اما در این زمینه باید فرهنگسازی دقیقی توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد که شهروندان ضرورت این موضوع را به طور دقیق متوجه شوند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که با یک برنامه‌ریزی ساده می‌توانند محدودیتی را که در سه نصفه روز هفته ایجاد می‌شود، مدیریت کنند.
نقیب‌زاده بیان کرد: این کار سختی نیست که در سه نصفه روز از هر هفته بر اساس زوج و فرد بودن پلاک خودرو، یا مسیر خود را تغییر دهیم و از مرکز شهر برای تردد استفاده نکنیم و یا با پارک کردن خودروی شخصی در مرز محدوده، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.
وی ابراز داشت: برای شهروندان ساکن محدوده مجوز تردد صادر شده و با توجه به اینکه هر پلاک مسکونی امکان تردد با یک خودرو را دارد مشکلی برای این شهروندان ایجاد نخواهد شد. برای سرویس مدارس، خودروهای خدمات‌رسان، جانبازان و معلولان و سایر موارد استثنا نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
*توقع توسعه معابر متناسب با رشد تعداد خودرو ایده‌ای غیرعلمی است
نقیب‌زاده افزود: امید داریم با همکاری که توسط شهروندان صورت می‌پذیرد و همدلی که در استان وجود دارد این طرح که در نهایت به نفع خود مردم است صورت اجرایی بگیرد. موضوع توسعه معابر شهری متناسب با افزایش تعداد خودرو، یک ایده غیرعلمی و رد شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد تناسب عرضه و تقاضا در بحث بهره‌برداری از شبکه‌های شهری شاید تنها با از نو ساختن یک شهر ممکن باشد و جز ایجاد محدودیت ورودی خودرو راهی برای کنترل ترافیک وجود ندارد. صد البته شهرداری هیچ‌گاه نباید از زیرساخت‌های حمل و نقل و افزایش کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی غفلت کند اما هیچ‌گاه روند هزینه‌کرد از محل درآمدهای شهری برای ایجاد زیرساخت حمل و نقل، کفاف تعداد خودروهای رو به فزونی را نخواهد داد.
نقیب‌زاده ابراز داشت: افزایش روزافزون خودروهای شهری به معنای افزایش تقاضا برای حضور در معابر شهری و به ویژه مرکز شهر است که باید با ایجاد تدابیری مدیریت شود. در حال حاضر بیش از یک دهه از اجرای طرح ترافیک در تهران می‌گذرد، سه سال است که این طرح در اصفهان به صورت محدود اجرا شده، در مشهد و تبریز و قم و برخی شهرهای دیگر نیز این طرح اجرا شده و تمام این موارد نشان می‌دهد که با وجود مترو، توسعه معابر شهری و احداث زیرگذر و تقاطع و... همچنان به مدیریت تردد شهروندان به مرکز شهر نیاز است.
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: شورا و شهرداری شیراز از نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات شهروندان و کارشناسان در راستای رفع نواقص احتمالی و ارتقای شیوه اجرا استقبال می‌کنند.
وی متذکر شد: در حال حاضر تمام مراحل قانونی طرح طی شده و پس از تصویب در شورای سوم، شورای ترافیک استان و وزارت کشور، شورای چهارم نیز آن را مورد تاکید قرار داده و با توجه به نظر مثبت فرمانده انتظامی استان و استاندار محترم، امکان اجرایی شدن طرح در شهریور ماه وجود دارد.

۱۳۹۳/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۰:۰۰

دیدگاه های شما